Un any i vuit mesos després d’intentar-ho per primer cop i no
sortir-se’n, l’equip de govern de Girona portarà al ple, dilluns que ve,
la modalitat d’“aparcament tou” per implantar-la en llocs com ara la
Copa, un dels aparcaments més grans i propers al centre de la ciutat.
Aquest cop, la majoria absoluta consolidada pel pacte CiU-PSC farà que
s’aprovi sense problemes, tot i que des del govern s’insisteix que es
buscarà tant el consens polític com amb els veïns abans de començar a
aplicar-ho. La idea és que l’aparcament situat entre els rius Ter i
Onyar i la rotonda del pont de Pedret passi a ser un aparcament vigilat
–amb barreres, càmeres i vigilants– que costi dos euros per vehicle i
dia, i la meitat durant la nit. L’aparcament té 468 places i és molt
utilitzat no només per veïns, sinó també per ciutadans de fora que venen
a treballar a la ciutat els dies de cada dia, i per visitants i
turistes, els caps de setmana i festius. L’Ajuntament, a més, ho
estudiarà també per a altres zones de la ciutat.
El regidor de Mobilitat i Via Pública, Joan Alcalà, recorda que la
modalitat d’“aparcament tou” està prevista en el pla de mobilitat,
aprovat el 2014, amb l’objectiu d’afavorir l’ús de la bicicleta i del
transport públic. Alcalà defensa que aquest tipus d’aparcaments és
“dissuasiu” i evita que els ciutadans s’acostin al centre amb el cotxe. A
més, considera que també és positiu per als veïns dels barris més
propers (Barri Vell i Pedret) perquè hi haurà més mobilitat de vehicles i
serà més fàcil trobar-hi lloc.
Un altre dels arguments és que serà un aparcament vigilat. La concessionària haurà d’instal·lar barreres, posar càmeres i contractar vigilància. La tarifa serà de dos euros per aparcar-hi fins a 24 hores i també es crearà, a petició del PSC, una tarifa nocturna d’un euro, en un horari encara per determinar. “El PSC ha plantejat aquesta alternativa per no castigar els veïns del barri i creiem que és una bona opció i no és cara”, diu Alcalà, que hi afegeix que estudiaran que els usuaris puguin tenir servei de Girocleta gratuït per anar al centre.
Un altre dels arguments és que serà un aparcament vigilat. La concessionària haurà d’instal·lar barreres, posar càmeres i contractar vigilància. La tarifa serà de dos euros per aparcar-hi fins a 24 hores i també es crearà, a petició del PSC, una tarifa nocturna d’un euro, en un horari encara per determinar. “El PSC ha plantejat aquesta alternativa per no castigar els veïns del barri i creiem que és una bona opció i no és cara”, diu Alcalà, que hi afegeix que estudiaran que els usuaris puguin tenir servei de Girocleta gratuït per anar al centre.
El regidor subratlla que no volen generar cap conflicte ni tampoc
crear competència als aparcaments privats de la zona. En aquest sentit,
assenyala que volen consensuar amb els veïns i la resta de grups
polítics els detalls de la seva aplicació. “No discutim ara a quina zona
s’ha d’aplicar, això ho hem de consensuar”, afirma, tot i que avisa que
la mesura té sentit si s’aplica en un aparcament cèntric i gran i admet
que la Copa “compleix tots els requisits”.
Després d’assolir el consens, l’Ajuntament haurà de convocar un
concurs per adjudicar el servei. “Ja sabem que hi ha entitats
interessades, com ara Mifas”, avança Alcalà.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada