diumenge, 16 de juny del 2013

Marxa Mar i Muntanya de Palamós

El nom de la marxa ja té molta raó perquè malgrat ser un recorregut molt proper al mar i amb la cota més elevada situada a 63 metres, és un puja i baixa. Però anem al començament...

La sortida era a les 8h i, per tant, ens havíem d'aixecar d'hora. Amb en Narcís i la Sílvia (i la seva filla Judit) hem quedat a Girona i hem anat amb un sol cotxe. Després de fer unes quantes voltes per poder aparcar, al final aparquem en zona blava perquè fins a les 11h no es paga. En Jesús havia arribat abans i ja estava fent el cafè, així que hem anat a inscriure'ns, a canviar-nos, la foto i cap a la sortida. Allà hem trobat a en Jesús i també a l'Edu. Una mica de xerrada i sortida.

Els primers metres anàvem pel passeig i ens hem trobat amb l'Ivan, però ràpidament travessàvem Palamós cap a Sant Joan, travessant la carretera sense cap municipal. Sort que no passava cap cotxe, perquè teníem el semàfor en vermell, però tothom ha tirat recte suposant que hi hauria un municipal. En aquest tram venia la primera pujada, en asfalt, una baixadeta i una altra pujada cap al càmping King's. Aquí hi havia un home gran en bicicleta que anava tocant una trompeta... una mica d'entreteniment. Després d'un tram enmig del bosc i en baixada (amb algun ensurt per part d'en Narcís), arribàvem al primer control, darrera la platja de Castell. Aquí hi havia el desviament de la curta i la llarga. Nosaltres hem girat cap a l'esquerra per fer la llarga, i després de travessar un camp, ha començat la pujada més dura fins a la casa d'en Dalí, que té la pecularietat de tenir la porta esbiaixada.

Per un corriol ple de pedres, arrels i esglaons, hem arribat a la platja de Castell, fent un bon tram per la sorra (que incòmode és córrer per la sorra!!). Hem agafat un petit tram del camí de ronda, passant per la cala s'Alguer i arribant a la Fosca. Aquí ha començat la última pujada, per baixar cap al port, i arribada al passeig.

El recorregut ha estat de 13.56 km, en un temps d'1h23'50, a un ritme de 6'12'' el quilòmetre i un desnivell positiu acumulat de 177 metres. Aquí teniu l'enllaç.

Després d'esmorzar, banyada de peus a la platja i tornada cap a Girona.