diumenge, 29 de juliol del 2018

Fent turisme en cotxe

De turisme se'n pot fer de moltes menes; en cotxe també.

La tornada de Bielsa a Sant Dalmai la podia haver fet com en la pujada: Aínsa, Barbastre, autovia fins a Lleida i Eix fins a casa.

Però vaig preferir passar pel nord. De Bielsa, vaig trsvessar el túnel de Bielsa i vaig passar per Arreau, vaig fer el Peyresourde, Bagneres de Luchon i vaig entrar a Catalunya pel Portillon. Llàstima que hi havia boira i tot aquest primer tram no vaig veure gaire res més que la carretera.


En baixar del Portillon, em vaig trobar que als revolts més pronunciats hi havia un petit monolit dedicat als guanyadors espanyols del Tour.

Em vaig parar a Vielha i després vaig continuar pujant al Port de la Bonaigua. Aquí les vistes eren millors, malgrat els núvols. Vaig poder veure un moment el massís de la Maladeta amb l'Aneto.




La baixada de la Bonaigua cap a Sort és una delícia: boscos de pins negres, avetoses, pi roig, prats i pastures.

En arribar a Sort, baixo fins a Gerri de la Sal. Just abans d'arribar a Gerri, et trobes amb l'ermita d'Arboló penjada dalt el riu. El pont romànic que travessa la Noguera Pallaresa o el monestir de Santa Maria de Gerri (d'origen romànic sobre un altre de visigot) són altres elements arquitectònics destacables.







Torno a Sort i pujo el Port del Cantó per baixar cap a la Seu d'Urgell. Les vistes del Cadí són magnífiques.


Travesso tota la Cerdanya i m'enfilo cap a la collada de Toses per la Molina (la carretera N-260 està tallada) i tombo ja cap al Ripollès, baixo per l'autovia cap a Vic i agafo l'eix que em deixa a casa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada