dijous, 26 de juny del 2014

El meu arbre genealògic XLIV: els bessons al llarg de la història



Com ja sabeu jo sóc bessó. Diuen que els bessons tenen relació amb la genètica, o sigui, que normalment ja hi ha avantpassats que ho han estat. Diuen que normalment no són d'una generació a una altra, sinó que passen 2 o 3 generacions.

Abans de començar a fer l'arbre genealògic, sabia que hi havia hagut una bessonada en la banda del meu besavi Josep Valls Pica. I també sabia, òbviament, que una cosina germana de la meva mare havia tingut bessons.

Però no són els únics...

Tinc identificats fins a 4 parelles de bessons, 3 en la família Valls i 1 en la Martí.

La primera parella de bessons són femenines. Ja n'he parlat una mica; la Florentina i la Josefa Valls Pica, germanes del meu besavi Josep Valls Pica, nascudes el 26 de maig de 1891. La Josefa va morir pocs mesos després i la Florentina va viure fins el 1956. Recordem que la seva mare (Manuela Pica Serra) va morir en el part.


La següent parella són uns néts de la Manuela Pica, fills d'en Joaquim Valls Pica: en Salvador i en Joaquim Valls Rossell, que van néixer el 1916. El primer va morir el 1994 i el segon el 1999. Són cosins germans de l'àvia Manuela. 
 
La tercera parella de bessons són en Joan i en Josep Colomer Valls, fills de la Maria Valls Grau (filla d'en Josep Valls Feliu i cosina germana de la meva mare) i d'en Josep Colomer, de Sant Feliu de Pallerols, nascuts el 1965.

Una altra parella de bessons que he trobat està en la branca Martí Gubau, i també són germanes del meu besavi Salvador Martí Gubau: són la Coloma i l'Enriqueta, nascudes el 29 de maig del 1891. La Coloma (padrina d'en Pere Martí Ripoll) va morir el 1950 a Brunyola, mentre que l'Enriqueta va morir al cap de pocs mesos.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada