dissabte, 28 de juny del 2014

El meu arbre genealògic XLV: noms amb història




Això ara ja s'acaba. Al llarg d'uns mesos us he anat posant molts noms, llocs, històries, dates, etc.

I com us haureu fixat, van apareixent una sèrie de noms que es van repetint al llarg de la història.

Si us dic el nom de Salvador Gubau, Josep Valls o Antoni Fauria sense el segon cognom, no l'encertareu pas mai, perquè no n'hi ha hagut ni un, ni dos, ni fins i tot tres o quatre.

Comencem pel nom de Salvador. En la branca Martí, tenim fins a 7 avantpassats directe (Salvador Martí Gay, el seu avi Salvador Martí Gubau, el seu besavi Salvador Gubau Barrera i a partir d'aquí quatre generacions consecutives més). A més, hi ha dos cosins germans de meu avi Pere Martí Ripoll (Salvador Martí Viñolas i Salvador Martí Sabé) i també hi ha un oncle d'en Salvador Martí Gubau, en Salvador Martí Rigau. Per tant, hi ha 9 generacions (de les 10 que tinc documentades) de la banda Martí Gubau amb aquest nom. És obvi que és un nom amb tradició a Castanyet.

De Josep Valls també n'hi ha uns quants. De les 6 generacions de Valls que tinc, en 5 hi ha algun nom Josep. El primer és en Josep Valls Graupera (que va néixer el 1785 i va ser el pare d'en Fecundo). Després tenim en Josep Valls Plademunt (l'avi Valls, rebesavi meu), el seu fill Josep Valls Pica (besavi), el seu fill Josep Valls Feliu ("el noi", germà de la meva àvia) i el seu fill Josep Valls Grau (cosí germà de la meva mare).

Finalment, també tenim l'Antoni Fauria. El primer és l'Antoni Fauria Ferrer (1716-1761), el seu fill Antoni Fauria Coll (1756-1801) i el seu nét Antoni Fauria Busquets (1826-1884). Un nét d'aquest va ser en Ton Terris Fauria (germà de la meva besàvia), i també hi ha un altre Ton, fill de la Mercè Terris Fauria, encara que els seus cognoms són Rossell Terris.

I també hi ha noms que en aquests temps els trobem estranys, però que a la seva època eren molt més comuns: Fecundo (avi d'en Josep Vals Pica), Hilari (comú a Sant Hilari fa unes dècades), Petronila, Mariano (el primer Terris conegut), Ferriol o fins i tot Oleguer.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada