dilluns, 16 de juny del 2014

El meu arbre genealògic XXXIX: les nombroses fotografies dels Valls Feliu a la casa del Valeri Saleta



Com ja sabeu, en Josep Valls Feliu, germana de la meva àvia i conegut com "el noi" perquèr era l'únic germà, era aficionat a la fotografia (i també a la pintura). No només feia fotos, sinó que també feia "posar" a les seves germanes i família d'una manera artística.

Aquestes tres fotografies fetes a la casa del carrer Valeri Saleta (anterior a l'any 1940) mostren com les fotografiades estan posades allà per algun motiu.

En aquesta primera fotografia, les protagonistes se situen a dins de la casa. Com veureu, les màquines de cosir han estat molt presents en aquesta casa. Encara me'n recordo de les saques de fils, bragues i el soroll de les màquines quan era petit.

Aquí veiem a 3 generacions dels Valls Feliu. A l'esquerra, hi tenim la Francisca Vila Auladell (rebesàvia meva). Sentada cosint hi tenim la tia Siseta (filla de la Francisca i germana de la meva besàvia Paula Feliu Vila). Les altres 5 noies són les nétes de la Francisca, filles d'en Josep Valls i la Paula Feliu: la Montserrat dreta, la Quimeta d'esquena cosint, la Teresa a l'extrem dret, la Dolors a terra recolzada a la cadira, i al mig i a terra la Manuela, la meva àvia. Aquesta foto ha de ser feta aproximadament abans de la guerra, quan totes elles ja eren orfes del pare i de la mare.

 En aquesta fotografia (feta el 14 d'octubre del 1932) veiem la meva àvia Manuela (esquerra) i la Dolors (sentada), al pati de la casa.
I en aquesta última, veiem el pati de la casa, ben ple de plantes i arbres, i les 4 germanes grans (hi falta la meva àvia)  la tia Siseta al fons.
Afegeixo aquesta altra foto, on podem veure el pati de la casa amb en Josep Valls Pica al centre llegint el diari, les 5 germanes Valls Feliu, i al fons a l'esquerra la tia Siseta.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada