dijous, 27 de març del 2014

El meu arbre genealògic



Ja fa uns 7 anys, des del 2007, que vaig començar a buscar, investigar, trobar dades per poder elaborar l'arbre genealògic.

Quin va ser el motiu? No va ser un moment puntual, però si que la mort d'una germana de la meva àvia materna va fer que unes fotos que ella tenia anessin a parar a casa. I fins i tot, abans que es morís, en un dinar de Nadal, la meva mare i jo vam anar foto per foto preguntant-li qui eren aquelles persones.

A partir d'aquí, i durant uns mesos, vaig començar a fer l'arbre, amb una base prou àmplia. I fins ara, que he anat ampliant en branques colaterals i trobant altra informació.

Destacar també el fet que quan vaig començar a fer l'arbre, a internet no hi havia res. Des de fa uns anys, hi ha una web dels mormons i, fins i tot, els llibres parroquials penjats a internet (per exemple, la província de Girona). Però tota la base està feta anant a les parròquies i als arxius. Això si, internet m'ha ajudat a confirmar dades, tenir la documentació gràfica i obtenir més informació que no pas la que apuntava a fulls de paper que encara guardo.

I m'he trobat de tot en els arxius i parròquies. Des de pobles sense els arxius parroquials cremats a la guerra civil (Calella, Sils), fins a arxius molt ben conservats i accessibles (Sant Hilari Sacalm, Santa Coloma de Farners i Castanyet, Lloret de Mar...).

No us espanteu. No faré pas una bíblia del meu arbre, sinó que aniré penjant cosetes, fotos, experiències, històries dels cognoms, llocs, masies, etc.

Començaré d'esquerra a dreta, o sigui, dels cognoms paterns als materns. Com a resum, podem dir que el cognom MARTÍ s'acaba ràpid, mentre que hi ha altres cognoms que tenen molta més història.

Però això serà en un altre moment...

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada