dimecres, 10 de juliol del 2019

La ruta dels 7 estanys del circ de Colomers

Una ruta meravellosa, des del seu inici al plan des Banhs (al costat dels Banhs de Tredòs) pujant per la vall d'Aiguamòg fins als 7 estanys i les muntanyes que rodegen el circ de Colomers. 15 km, 600 metres de desnivell i 4h15 de ruta efectiva. Aquesta ruta és coneguda com la curta, perquè hi ha una altra volta més llarga.

Sortim de l'aparcament i anem seguint un corriol que inicialment segueix el riu Aiguamòg, amb alguna cascada, com la d'Aigües Tòrtes.

Anem caminant pel mig del bosc de pi negre i neret (i també algun algun avet) i també per zones d'aiguamolls (planell d'Aigües Tòrtes).

Creuem diverses vegades la pista que fan servir els taxis per pujar fins al trencant del refugi de Colomers, i arribem en 1h05 al trencant del refugi.

Una curta pujada et porta a una zona planera i ràpidament girem a mà dreta i ja veiem la presa de l'estany Major de Colomers. Creuem la presa i veiem primer el refugi antic i una mica més endavant el nou refugi (2.135 m).

Pugem un centenar de metres i arribem al següent llac, l'estany Mòrt.

De seguida hi ha el trencant de la ruta curta i hem de girar a l'esquerra i ja ens trobem l'estany Garguills de Jos.

Pugem un petit collet i ja veiem l'estany des Cabirdonats, amb una illa al mig.

Des d'aquí, les vistes a les Agulles de Colomers són molt maques.

Baixem una mica i arribem a l'estany Long, allargassat i amb unes vistes al Pic de Peguera impressionants.

Seguim cap a l'esquerra (a la dreta aniríem a l'estany Obago i al port de Ratera), travessem el desguàs que ens porta a l'estany Clòto de Baish.

Aquí deixem el GR i per un barranc baixem fins a l'estany dera Lòssa i de seguida ja trobem el camí que hem fet de pujada.

Arribem a la pista i l'agafo fins arribar a l'aparcament, girant moltes vegades el cap cap a darrera per veure el circ de Colomers.