diumenge, 29 de setembre del 2013

Marxa de Madremanya

La marxa de Madremanya és la típica marxa trenca-cames i amb la característica que sempre s'acaba en pujada, ja que el poble està dalt d'un turonet.

L'horari de sortida era a les 8h, així que encara era fosc quan m'he inscrit i he esperat a que arribessin els altres Trankils. Alguns han arribat d'hora i d'altres just per apuntar-se i sortir pitant. Com que hi havia una màquina de cafè, hem pogut fer un tallat i tot abans de sortir. Hem anat a fer la foto oficial (no hi érem tots però faltaven pocs minuts per començar).

Després de la foto, més xerrar i no gaire escalfament. Han acabat d'arribar en David Ros i en Jordi Serra i hem anat a la sortida.

Sense cuet ni res, hem començat a córrer i de seguida ens han fet baixar per unes escales i ja hi ha hagut la primera embussada de gent. El primer mig quilòmetre era baixada, però gairebé no hem pogut córrer per la gent i pel mal camí. Hem travessat la carretera i ens hem enfilat amunt. Gairebé els dos quilòmetres següents han estat de pujada (amb 90 metres de desnivell positiu). En David se n'havia anat una mica i en Narcís havia quedat una mica endarrerit. L'he esperat una mica i aprofitant la baixada hem agafat a en David. Tot seguit hem tornat a travessar la carretera i ens hem trobat amb un primer avituallament. Després ha vingut un tram una mica planer i tots tres hem anat corrent a ritmes de 5'30 aproximadament, per un camí una mica estret, i amb alguna fusta per evitar algun tram enfangat. Quan hem agafat una pista més ampla, que va de Vilosa a Pedrinyà, ha tornat un relleu una mica més ondulat i al km 6.5 aproximadament hi ha hagut el segon avituallament i el trencant de la ruta curta i llarga. En David ha anat cap a la llarga, i en Narcís (que s'ha esperat a que arribés jo) i jo hem girat cap a la curta. Un petit camí entre el bosc i quan l'hem deixat ja hem vist el campanar de Madremanya. Hem baixat una mica, però de seguida ha tornat a començar la pujada, primer per un camí cimentat de color vermell, i després per un corriol amb una pujada dreta amb esglaons. Després de la pujada, ja hem agafat un camí ample fins arribar al pavelló.

Al final, 8.81 km en 56 minuts, a un ritme de 6'23'' el quilòmetre i 176 metres de desnivell positiu. Aquí teniu l'enllaç.

Mentre esmorzàvem, en Jesús truca a en Narcís dient que en Jordi Martorell s'ha torçat el turmell i no pot continuar. Vaig a l'organització i els hi comento. Em diuen que hi ha un cotxe escombra i que ja l'agafaran. Al final, sembla ser que un cotxe que passava per allà l'ha agafat i dut a Madremanya. Anava coix però crec que no serà res greu.

Hem esperat a que arribessin en Jesús i en David, i hem anat marxant cap a casa.