diumenge, 2 de febrer del 2014

Trail Rocacorba. Recorregut 12 km

Avui amb l'Ermengol hem anat a Canet d'Adri a fer una cursa de muntanya. La Trail Rocacorba té 3 recorreguts: 30, 20 i 12 km. Les dues primeres pujaven a Rocacorba, mentre que la de 12 no.

Quan hem arribat al pavelló els participants de la cursa de 20 ja havien sortit. Hem anat a buscar els dorsal, l'obsequi (samarreta tèrmica entre d'altres) i hem fet un cafè. Fins i tot podíem haver fet un cubata, però a aquelles hores tampoc calia abusar.Hem anat a canviar-nos i mentre ens canviàvem han sortit els dels 30 km.

Hem trotat una mica i hem anat cap a la sortida. Música a tot drap per incentivar a la gent i coets de sortida. Hem sortit del pavelló i hem anat a travessar la carretera, enmig de bosc. A partir d'aquí, pujada per un corriol bastant ample, per la vessant del volcà d'Adri. Aquí el grup s'ha anat allargant i hem anat gairebé fins al final amb la mateixa gent avançant-nos uns als altres. Després d'aquest primer tram de pujada, veniens uns quants quilòmetres més planers, per camins bastant amples i algun tram de carretera, sempre amb cases de pagès imponents. Un cop hem deixat la carretera, hem girat a mà dreta i hem agafat la pista que puja fins a Rocacorba. Aquí torna a haver pujada fins arribar al Mas Verd, on hi havia l'avituallament. Una mica d'aigua, llaminadures, plàtan i sant tornem-hi. La pujada continuava i, fins i tot, un petit tram amb corda pel fang que hi havia. A partir d'aquí, hi havia algun tram planer entre pujades, fins arribar al km 9, on s'ha acabat ja la pujada. Enmig del bosc però de bon córrer, hem anat baixant fins arribar a can Nadal, on hem agafat ja una carretera i baixada avall. Poc després ens ajuntàvem amb el recorregut de 20 i 30 km, una altra baixada forta seguida d'una rampa curta però intensa amunt, fins tornar a arribar a Canet d'Adri i al pavelló, amb un sprint al final.

En total, 1h25'28'' en 11,900 km a un ritme de 7'10 i 345 metres de desnivell.

De 146 participants, he quedat en la posició 103.

Destacar en tot moment, la molt bona organització de la cursa, tant al pavelló com durant el recorregut, molt ben marcat i molt bon avituallament. Malgrat la pluja d'ahir, el recorregut estava en molt bon estat malgrat el fang.

Us deixo l'enllaç del recorregut.