diumenge, 7 de juliol del 2013

I Marxa Vall dels Molins de Calonge

Avui hem anat a Calonge. No hi havia anat mai a córrer. Era la primera marxa de la vall dels molins, que resseguia una vall amb diversos molins que utilitzaven l'aigua per a diverses coses.

La sortida era a la zona esportiva, on hi ha el pavelló, el camp de futbol de gespa artificial i altres instal.lacions. Ens hem ajuntat uns quants Trankils i hem escalfat una mica. Feia bastant calor per l'hora que era, així que hem sortit a córrer disposats a passar calor.

Tot just donar la sortida, l'Emilio ha tirat endavant, en Narcís i jo hem anat junts i darrera venien la Rosario i la Mònica, que han fet la curta. Després d'atravessar el poble de Calonge, el primer tram de la marxa era un continu de corriols travessant la riera dels Molins diverses vegades, alguna vegada amb aigua, d'altres sense. En arribar al primer avituallament, els que volien fer la curta giraven i nosaltres continuàvem cap amunt. Ha vingut la primera pujada, un petit tram planer vorejant un camp de conreu, i després hem girat cap a l'esquerra amb una pujada forta. El primer tram l'hem feta corrent, però al cap d'una estona, caminant. En 400 metres hem pujat 60 metres de desnivell. Després de la pujada venia una baixada ràpida que ens portava una altra vegada al primer avituallament, i tornàvem a enllaçar amb la curta. En la pujada, he tirat una mica més que en Narcís, però l'he anat esperant després de l'avituallament. A partir d'aquí, corriols que anaven pujant i baixant, amb petites parades per avançar als que anaven caminant.

De cop i volta, hem sortit d'un corriol i ens hem trobat amb un carrer ample, sense urbanitzar, record d'una època passada on es van fer moltes bestieses (com la del niu de ferro de la Fura dels Baus que hi ha a l'entrada a Calonge). Una mica més de pujada i una forta baixada. Aquí en Narcís ha comentat que tenia molèsties a un bessó. Hem anat tirant, amb alguna altra pujadeta fins arribar a una masia mig en ruïnes. Al km 11 aproximadament, el bessó d'en Narcís ha dit prou i ha hagut de parar. Així que hem fet la resta de la cursa caminant (bé, ell trotant una mica i jo caminant). Hem atravessat la C-31, hem trobat l'últim avituallament, i aquí la llarga feia una volta i la curta anava directa a l'arribada. Tal i com estava en Narcís, hem decidit tirar pel dret i anar directe a l'arribada.

Quan hem arribat, ja hi havia tota la resta de Trankils. Hem esmorzat, a l'Emilio li ha tocat un joc de mainada en un sorteig. Hem acabant anant a Sant Antoni de Calonge a fer un bany i a prendre el toc, en una terrassa que s'hi estava prou bé, malgrat la calor.

Al final, la cursa ha estat de 13.5 km, en 1h40'47'' i un desnivell positiu acumulat de 156 metres.

Aquí  teniu l'enllaç del recorregut.