diumenge, 17 de novembre del 2013

Marxa d'Estanyol

Durant tot el dissabte, les previsions de pluja eren molt pessimistes. Malgrat que a Girona, per exemple, ha estat plovent durant bona part de la nit, a Sant Dalmai i a Estanyol ha fet poca cosa. Per això, a les 7h del matí el wasap dels trankils bullia per saber si se suspenia o no. Com que jo era el que ho tenia més aprop, he comentat que havia no n'hi havia hagut per tant. A més, la previsió que els hi he fet ha estat encertada al 100%: nubosidad variable y chubascos intermitentes. I és el que ha fet, ha plogut durant la marxa i ha acabat fent sol mentre esmorzàvem.

Malgrat tot, uns quants trankils s'han rajat: Jordi Cardona i en Narcís (amb ressaca encara dels 50 anys, però a mig matí ha enviat una foto on se'l veia esmorzant... amb l'Emilio, la Rosario i la Sílvia). Però els més valents ens hem presentat a Estanyol: l'Ermengol, en David, en Jordi Serra, l'Ivan Pujol i jo.

Després d'inscriure'ns, ens comenten que s'ha suspès el recorregut llarg perquè no han tingut prou temps de tornar-la a marcar. Bé, ara ja no cal pensar entre curta i llarga. Arrenquem i el primer quilòmetre els fem tots junts. Anem en direcció la carretera de Girona a Santa Coloma fins al trencant de Salitja, i agafem uns quants metres la carretera d'Estanyol. Tot aquest primer tram és asfalt, amb alguna pujada i baixada.

Ens quedem l'Ermengol i jo sols i en deixar la carretera, girem a mà esquerra amb una baixada més forta per després girar a la dreta i per un camí ja de terra pugem una miqueta. El fang ja comença a agafar protagonisme, mentre que la pluja va fent. Passem per can Caballé i arribem a la zona de les Guilloteres. Aquí comença a parar de ploure, però el fang va en augment. Veiem el trencant de la curta i llarga i girem cap a la curta, en direcció la urbanització Estanyol Park. Arribem al camí ample d'accés a la urbanització (on fèiem pràctiques de cotxe) fins arribar a la carretera del Mas Llunès. Poc dura la carretera, ja que girem a mà esquerra i ens enfilem fins a una masia on ja veiem Estanyol i els cotxes. Baixem amb precaucions pel fang, i arribem ja a meta.

A l'arribada ens trobem amb en David, ja que la resta han fet una segona volta. Ens fem la foto, ens canviem i anem a esmorzar. Comença a sortir el sol i fins i tot veiem l'arc de sant Martí.

Al final, el recorregut ha estat de 7.63 km en 44'56'' i un ritme de 5'53 el quilòmetre, amb un desnivell positiu de 67 metres.

Aquí teniu l'enllaç del recorregut.