divendres, 29 de gener del 2016

30 anys de la meva primera predicció meteorològica

Com bé sabeu, sóc un aficionat a la meteorologia i, sovint, us poso models meteorològics i previsions del temps.

Doncs la meva primera predicció que vaig fer fa just 30 anys. I ara us deureu estar preguntant que com ho sé.

Doncs molt fàcil: avui fa 30 anys d'una nevada molt extensa que es va produir a Catalunya, el 30 i 31 de gener de 1986.

Suposo que devia ser el vespre del 29 de gener que vaig veure el Temps a TV3 (segurament presentat per l'Antoni Castejón) anunciant que podria nevar. Hem de recordar que les previsions fa 30 anys no eren tant fiables (de fet, les nevades són molt complicades de preveure). Quan en Castejón va fer la previsió, segurament deuria dir que a Calella no nevaria. I jo vaig dir en veu alta: "demà nevarà". I me'n vaig anar a dormir.

L'endemà, encara dormia, i el pare va venir a l'habitació, ens va despertar a mi i a en Jesús, va aixecar la persiana i ens va dir que miréssim a fora. I a fora, tot estava nevat. Va ser la meva primera previsió meteorològica i la vaig encertar. I encara no tenia 6 anys...

I ara anem a coses més científiques. Al blog del meteo.cat, han fet una entrada explicant aquesta gran nevada. Aquí teniu l'enllaç i us poso dues imatges on es pot veure la distribució geogràfica de la nevada i els principals gruixos de neu:



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada