divendres, 11 d’agost del 2017

10 anys de la mort de Xirinacs

Avui fa 10 anys que van trobar el cos sense vida de Lluís Maria Xirinacs, sota Sant Amanç, al coll de la Tuta, a la comarca del Ripollès. El dia 6 d'agost va marxar de casa seva i no se'n va saber res més fins que uns excursionistes el van trobar. L'autòpsia va determinar que la mort va ser natural.

A la butxaca dels pantalons van trobar una carta, titulada "Acte de sobirania", que acabava amb "Si em voleu fer feliç, no em busqueu. Si algú em troba, li prego que, estigui jo com estigui, no vulgui ell pertorbar la meva soledat i el meu silenci"

Xirinacs va ser un dels impulsors de l'Assemblea de Catalunya i va ingressar a la presó dues vegades durant la dictadura franquista i es va fer conegut per la protesta pacífica que va dur a terme durant un any i nou mesos davant la presó Model de Barcelona, on es va estar dret dotze hores cada dia fins que es va aprovar la llei d'amnistia. Més endavant, l'any 2000, va fer una vaga de fam a la plaça Sant Jaume per reclamar la independència dels Països Catalans.



Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada