dimecres, 2 d’agost del 2017

Tossa d'Alp i refugi Niu de l'Àliga des de coll de Pal

Mai havia estat per aquesta zona fent muntanya, l'extrem oriental del Moixeró, sobre Bagà i el túnel del Cadí. Avui he anat en cotxe fins a coll de Pal, 2070 metres i he pujat al Tossa d'Alp, de 2.536 metres d'alçada, al costat del refugi del Niu de l'Àliga.

He creuat la carretera i he anat en direcció la collada de Comafloriu. En arribar, he girat en direcció nord passant per les pales del Serrat Gran, sense guanyar molta alçada. He arribat a la font de Mena, amb algunes construccions abandonades d'una activitat minera i la pujada ha sigut més forta fins arribar al coll de la Vall, on ja he vist el refugi del Niu de l'Àliga i el Tossa d'Alp, i també el camí que porta al coll de Jou i les Penyes Altes del Moixeró. Una última pujada i ja s'arriba al refugi, i en 2 minuts ja ets a la Tossa d'Alp.

Té unes vistes molt guapes i llunyanes, llàstima que hi havia calitja i no es veia gaire bé. El Pedraforca, el Moixeró, la part oriental del Cadí (la zona del Comabona), i també l'entrada del túnel del Cadí, la plana de la Cerdanya, etc.

En 1h30 he fet la pujada. I per baixar, he planejat pels Rasos de Comavella, he baixat fins al coll, i després el camí pujava al Cap del Serrat Gran. Però per estalviar-me la pujada i allargar una mica la ruta, al coll de la Comavella he baixat prat avall fins a trobar la pista que porta a un petit refugi i d'aquí a la carretera. Atenció perquè no hi ha camí de baixada, sinó que has d'anar baixant per l'herba i algun tram de pedra.

Des de la carretera, uns 10 minuts i ja tornem a ser a coll de Pal, en 2h33 minuts i 485 metrres de desnivell.

Aquí teniu l'enllaç de la ruta d'avui.