diumenge, 30 d’octubre del 2016

Panellets acabats de sortir del forn

Arriba Tots Sants i arriben els panellets. Ja fa uns quants anys que en faig, i si fas la pasta el dia abans, tot és molt més ràpid i menys feixuc.

Així doncs, per fer la massa vaig posar 1.200 gr de farina d'ametlla, 1 kg de sucre, ratlladura d'una llimona i 2 ous. Primer vaig posar un mig quilo de farina i sucre aproximadament i un ou batut. Ho vaig barrejar i quan començava a homogeneïtzar-se la massa hi vaig afegir la resta de farina, sucre i l'altre ou. Al final de tot, hi vaig ratllar una llimona, i vaig tornar a barrejar tota la massa (ara amb les mans). Ho vaig tapar amb un drap i ho he deixat 24 hores aproximadament.

Avui al matí, he començat a fer els panellets (300 grams), primer amb els dels pinyons. He anat fent boles i he barrejat els pinyons amb un ou. Després, sucava cada bola també amb ou i hi posava els pinyons. La veritat, costa una mica, però amb una mica de paciència ho vas aconseguint. I si queda algun panellet una mica calb de pinyons, tampoc passa res!!!!

Amb els panellets de coco, he separat uns 200 gr de la massa mare i ho he barrejat amb 200 gr de coco. Un cop la massa queda lligada, només queda fer la típica forma del panellet de coco i hi he tirat una mica de coco ratllat a sobre el panellet.

Amb l'ametlla, he fet igual. He barrejat la massa mare amb l'ametlla (200 grams) i he fet la forma més rectangular, com si fos una croqueta.

Uns 10 minuts al forn, no molta temperatura, i anar controlant. Quan comencen a quedar una mica acolorits, els traiem.

Amb la quantitat de farina i sucre, han sortit 27 panellets de pinyons, 11 d'ametlla (ja en volia fer pocs d'aquests) i 28 de coco.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada