diumenge, 4 de març del 2012

Crònica XVIII Mitja Marató Banyoles

Ja tinc la primera mitja marató al sac i ben lligat. I amb un resultat que no me l'esperava pas. Fa unes setmanes fent 1h55' ja estava content. Els últims dies ja havia baixat les previsions fins a 1h52'' aproximadament. Durant la mitja, he vist que podia baixar d'1h50'. I al final, 1h49'05'', amb un ritme de 5'11'' el quilòmetre.

Després de l'esmorzar de mitja, tallat i donut (un incís. L'únic que s'ha fotut el donut ha estat en Jesús. En Carles i jo ens hem hagut de conformar amb un crosant), una mica d'escalfament, visita a can Roca i cap a la línia de sortida.

Allà m'he trobat en Jordi Cardona, i hem anat junts fins gairebé el final. Els primers quilòmetres al voltant de l'estany han estat molt bé. Vas fresc, bastant planer, amb uns ritmes al voltant dels 5'05'' però sense voler apretar. Un parell de quilòmetres de baixada i planer et porten al quilòmetre 9 i l'inici de la pujada, fins passat el quilòmetre 12, encara que amb algunes baixades. Aquests quatre quilòmetres els he fet entre 5'15 i 5'30. A la meitat de recorregut portava 53'45''. Les sensacions eren bones, però ja començaves a notar que no anaves tant relaxat. Un petit tram de baixada et portava una altra vegada cap a l'estany, quedant els últims 5 quilòmetres per fer. Aquí, malgrat anar aguantant ritmes per sota de 5'15'', ja anaves al màxim, i comptant els quilòmetres que et quedaven. La pujadeta de Porqueres et porta al límit, i els últims quilòmetres els fas però ben "tieso" com diu en Jordi Cardona. Quan faltaven dos quilòmetres, m'ha passat un tio amb una samarreta verda i he pensat: "aquesta és la meva". M'hi he aferrat com he pogut, per assolir baixar de 1h50', amb dos quilòmetres a 5'. Al final he esprintat per intentar baixar d'1h49'' però no ha pogut ser, però m'és igual. Estic molt content.

Si la primera meitat de la mitja l'he feta en 53'45'', la segona en 55'20. Crec que està prou bé i he mantingut les forces fins al final.

La propera mitja serà a Olot. No sé quin objectiu tindrè. Ja ho aniré veient les properes setmanes.

Us deixo l'enllaç de la mitja i les classificacions. He quedat en la posició 556 d'un total de 831 participants.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada