dissabte, 23 de març del 2013

Bunyols de l'Empordà

Malgrat que ja n'he fet altres vegades les últimes setmanes, avui he tornat a fer bunyols i us ho penjo per si voleu seguir la recepta. La veritat que és una recepta molt fàcil de fer. Us ho explico.

En primer lloc, posar en un vol 500 gr de farina i 50 gr de llevat de París i barrejar-ho tot.

En segon lloc, en un altre vol barrejar-hi 3 ous, 25 gr de matafaluga, 100 gr de sucre, 50 gr de mantega, 100 ml de llet, 70 ml d'anís, pela de llimona i sal.

Ho posem tot en un vol i ho barregem tot (jo ho acabo barrejant amb la batedora elèctrica perquè la massa és bastant densa). I ho deixem reposar entre 60 i 90 minuts.

Jo segueixo bastant els grams i ho peso tot. I sempre m'han quedat els bunyols prou bons (ningú s'ha queixat, bé, una es va queixar que li faltava sal...).

Un cop ha llevat la massa, poso oli d'oliva suau al foc i quan està calent (tampoc cremant), vaig posant els bunyols. Un cop estan rossos, els trec, els ensucro i cap al vol definitiu.

Amb aquesta quantitat d'ingredients, em surten uns 50 bunyols.

Us poso unes quantes fotografies:







Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada