dilluns, 7 de juliol del 2014

El meu arbre genealògic XLIX: la Calella del 1885

Buscant per internet, he trobat aquest plànol topogràfic de Calella del 1885:

 



Per que us feu una idea, en l'actualitat tota la façana litoral està urbanitzada. En aquesta època, l'entramat urbà anava de la platja fins al carrer Sant Jaume (amb nombroses zones d'hortes entremig) i del carrer de les Ànimes fins al carrer de les Escoles Pies.

En aquesta imatge es poden observar com per exemple el Convent dels Frares estava molt allunyat del nucli urbà, i entre el Far i el poble hi havia nombroses masies i una zona d'hortes molt important. O per exemple el cementiri també quedava fora del poble.

Gràcies als padró del 1880, podem ubicar més o menys on vivien els meus avantpassats. Si fem un zoom al casc urbà edificat, hi podem ubicar més o menys:

 

1- En Josep Valls Plademunt i la Manuela Pica Serra, juntament amb el meu besavi Josep Valls Pica vivien al carrer Sant Josep número 64

2- En Miquel Feliu Esteve i la Francisca Vila Auladell, juntament amb la meva besàvia Paula Feliu Vila i la tia Siseta, vivien al carrer Església, número 5.

3- En Joan Maria Gay Torrent i la Narcisa Nualart Horta (pares del meu besavi Isidre Gay Nualart), vivien a les afores, en una masia de la Riera, però no sé exactament quina.

4- En Fecundo Valls Bofill i la Maria Anna Plademunt Estany vivien al carrer Jovara, 126.

5- I finalment, en Ciril Pica Buch i la Rosalia Serra Marús vivien al carrer del Raval, número 15.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada