diumenge, 18 de març del 2018

Pujada al Comanegra des de la bassa de Monars

El cim del Comanegra (punt culminant de la comarca de la Garrotxa amb 1.557 metres) té una visió molt guapa del Canigó i de tota l'Alta Garrotxa (Pic de les Bruixes, Sant Marc, Basegoda, Bestrecà) i de molts altres llocs: golf de Roses, Rocacorba, Montseny, el Far, etc. Malgrat els núvols i la neu tova que ha anat caient des del Comanegra i durant tota la baixada, la perspectiva és molt bona, tant de pujada com des del mateix cim.

Aquest cim encara no l'havia fet mai, i avui l'he fet amb en Salvador, l'Elisabet, en Vador, l'Oleguer, la Didi i en Babú.

La bassa de Monars és una petita bassa per a beure dels ramats de la zona, a 1.300 metres d'alçada, i s'arriba per bona pista des de la carretera de Rocabruna a Beget.

El primer tram és de baixada per la pista i quan s'acaba hi ha un rètol que indica Pic de les Bruixes i Sant Marc. Hem de seguir aquest corriol que travessa una fageda fins arribar al coll que separa les Bruixes i el Comanegra. Si girem a la dreta arribaríem al Pic de les Bruixes i Sant Marc, i si girem a l'esquerra, pugem al Comanegra. En poc més d'una hora i quart ja arribes dalt del cim del Comanegra.

Hi ha una ruta molt més curta, però la pujada és molt forta i gairebé sense corriol. Just quan travesses una tanca metàl.lica, hi ha un rètol que indica el Comanegra, i 35 minuts de pujada. Però és molt més bonic fer la ruta que hem fet.

Des del coll fins al Comanegra, tornes a travessar una fageda, aquesta vegada despullada de fulles però amb clapes de neu. Intueixes el Canigó enmig de les branques, però no el veus bé fins que arribes a dalt. Primer trobes el punt geodèsic del Comanegra, i després un turonet més petit però que té una perspectiva directa del Canigó.

La Bassa de Monars:
La pista inicial de baixada:

El final de la pista:

El tram de pujada fins el coll:

Del coll al Comanegra:

El cim del Comanegra:

El Canigó des del Comanegra:

I de baixada, dinar a Camprodon, amb el seu pont: