dimarts, 6 d’octubre del 2015

Adéu ACB

Comentari d'en Jordi Robirosa al seu facebook:

Ja és oficial. Movistar entra com a segon operador i TV3 queda fora de l’ACB. Jo no sóc de plànyer-me gaire, francament: és el que hi ha i cal adaptar-se. Ara bé, naturalment que em sap greu i vosaltres entendreu el perquè. Repasso ara les meves notes i veig que el primer partit que vaig transmetre per TV3 va ser un setembre de l’any 1986, un matx de bàsquet femení entre el Sabor d’Abans de Tortosa i El Masnou de la Lliga Catalana, amb el Jaume Rius. Durant aquella temporada vam fer molts partits de competició europea i fins i tot de la selecció espanyola. El primer matx que vaig transmetre de l’ACB –també amb el Jaume- va ser un Grup IFA Espanyol contra el Reial Madrid al Palau d’Esports de Barcelona. S’acaben, doncs, gairebé 30 anys de bàsquet ACB a TV3.

Però sabeu el que més em dol? No és res personal, aquí qui menys importa sóc jo i no ho dic per dir: és la pura veritat. El pitjor de tot és que ens quedem sense bàsquet ACB català, en català. I això fa mal: cada dia que passa reculem una mica més amb l’idioma i no podem oblidar que el basquetbol és un esport, per sobre de tot, de gent jove. Un jovent que només podrà veure el basquetbol de casa... en castellà. I això, amics, mereixeria una reflexió profunda.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada