L'Ajuntament de Girona preveu implantar un “pagament tou” a
l'aparcament de la Copa per garantir més rotació i evitar que molts
vehicles hi aparquin durant dies. La proposta de l'equip de govern és
que els conductors que vulguin aparcar en aquest pàrquing ho facin per
dos euros al dia i que, a canvi, sigui un aparcament controlat i
vigilat. Així ho confirma el tinent d'alcalde de Mobilitat, Seguretat i
Via Pública, Joan Alcalà, que explica que la mesura “es portarà a
aprovació en les pròximes ordenances i taxes per al 2016”, que
habitualment s'aproven en un ple extraordinari al voltant de Fires. Però
Alcalà explica: “Encara no sabem quan s'implantaria, la incorporació
als preus públics és per tenir-ho a punt.”
El responsable municipal també recorda: “Aquesta proposta ja es
preveu en el pla de mobilitat que vam aprovar per àmplia majoria del
ple.” En concret, el desembre de l'any passat. Tot i així, Alcalà
assenyala que la proposta s'explicarà als veïns més propers, i indica:
“L'espai, el sol utilitzar gent de fora que treballa a la ciutat i la
mesura pretén garantir que hi hagi rotació de vehicles, perquè ens
trobem que hi ha casos de vehicles que s'hi estan aparcats durant dies.”
A canvi del “pagament tou”, Alcalà explica que es vol que “l'aparcament
passi a ser vigilat”. La intenció és que es faci un concurs per
adjudicar la gestió amb la voluntat de poder aplicar les clàusules
socials de què es va dotar el consistori perquè hi puguin aspirar
empreses del tercer sector. La bossa d'aparcament gratuït de la Copa és
de les més grans que hi ha a prop del centre, ja que hi caben uns 470
vehicles. Alcalà afirma: “Tenir un aparcament gratuït al centre és un
luxe i apostem perquè la gent que ve de fora aparqui a fora i entri amb
bus o altres mitjans.” Per això, el pàrquing de la Copa també es preveu
que pugui incorporar servei de Girocleta amb alguna fórmula que faciliti
amb el pagament l'arribada al centre de la ciutat.
A banda de l'aparcament de la Copa, el pla de
mobilitat preveu dues zones més amb “pagament tou”. L'una seria un tram
de l'aparcament de Can Sarasa, a tocar de la Devesa, que podria ser un
pàrquing de pagament per hores, en especial els dimarts i els dissabtes
per la seva proximitat al mercat. L'altre espai que podria ser de
“pagament tou” són 150 places que hi ha a la prolongació d'Emili Grahit.
PUNT AVUI
PUNT AVUI
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada