dijous, 13 d’agost del 2015

El meu arbre genealògic LX: Cladells, Vallors, Castanyet i Santa Coloma

Igual que a Lloret de Mar i Calella, els padrons de Santa Coloma de Farners (que inclou Castanyet) i els de Sant Miquel de Cladells són nombrosos i comencen a les primeres dècades del segle XIX. Per tant, tenim informació sobre els llocs on vivien.

Per aquests indrets de la falda meridional de les Guilleries, s'han concentrat els meus besavis, rebesavis i algunes generacions més de la branca paterna, la família Martí Ripoll.

En el plànol següent, ubico les cinc masies on han viscut aquests avantpassats:


Si comencem per la branca de la meva besàvia Carme Ripoll Busquets, ella va néixer el 1883 al Clopés (Sant Miquel de Cladells), però els seus pares venien de Riudecòs (es van casar el 1875), una masia de Santa Margarida de Vallors. Concretament, la seva mare, la Dolors Busquets Masó i els seus pares i avis eren els masovers d'aquesta masia.

Així doncs, aproximadament entre 1800 i 1875 van viure a Riudecòs avantpassats meus; al Clopés, la meva besàvia va viure relativament pocs anys, des del 1883 quan va néixer fins el 1907 quan es va casar amb el meu besavi Salvador.

Si continuem per la branca del meu besavi Salvador Martí Gubau, ell va néixer el 1876 a cal Cisteller de les Vinyes, on havia nascut el meu rebesavi Juli Martí Expósito el 1841 (bé, de fet no va néixer aquí, sinó que el van abandonar a l'Hospici de Girona i una parella el va adoptar). La meva rebesàvia Maria Gubau Taberner, va néixer a can Bora de Castanyet, igual que el seu pare, el seu avi, el seu rebesavi... La banda materna de la Maria venien de can Palomeres i el Taberner, dues masies també molt properes a can Bora.

Per tant, a can Bora des de mitjans segle XVIII (segurament abans i tot) fins el 1869 van viure avantpassats directes, fins que la Maria Gubau Taberner va anar a cal Cisteller de les Vinyes quan es va casar amb en Julià. Van viure aquí fins que van morir tots dos, ell el 1891 i ella el 1910.

I ara només falta can Goita, on el 1910 van anar a viure els meus besavis Salvador i Carme poc després de casar-se (de fet, quan es van casar van anar a viure a la cantonada entre Lluís Món i Anselm Clavé, on va néixer el primer fill, en Joan), i van tenir els altres fills, entre ells el meu avi. El 1940 va morir en Salvador Martí Gubau i a can Goita es van quedar a viure el fill gran de la parella, en Joan que ja s'havia casat i havia tingut fills. La Carme Ripoll Busquets i la seva villa Dolors van anar a viure a Pineda, on vivia ja el seu fill Pere.

I així es va acabar l'estada dels meus avantpassats directes per tota aquesta zona.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada