dimarts, 15 d’abril del 2014

El meu arbre genealògic IX: la branca de la Costa Brava



Encara que en aquella època encara no s'havia anomenat costa brava a aquest tram de litoral, els avantpassats de la meva besàvia Glòria Bayell Burcet provenen de Lloret de Mar i també Blanes, entre d'altres.

Com ja he dit, la Glòria va néixer a Lloret de Mar, el 1897. La banda del seu pare provenen de Lloret de Mar fins al segle XVIII com a mínim. Tinc fins a 5 generacions endarrera a partir de la meva besàvia nascuts a Lloret.

El pare de la Glòria era en Manel Bayell Agustí que es va casar amb la Catalina Burcet Jané. La Catalina va néixer a Maçanet de la Selva, encara que només la seva mare Rosa era també d'aquest poble. En canvi, el pare de la Catalina, en Bonaventura Burcet Marés va néixer a Blanes, igual que els seus pares, avis i besavis, arribant ja al segle XVIII.

Per tant, podem veure com bona part d'aquesta branca són de Blanes i de Lloret, amb nombrosos pescadors.

Si ens centrem amb els meus rebesavis, en Manel i la Catalina es van casar a mitjans 1870's. Van tenir 6 fills: la Dolors (morta de petita), la Maria, en Salvador, la Carme, la Dolors i la Glòria. Entre la filla gran i la petita hi ha 18 anys.

A través dels padrons, vaig poder esbrinar que durant uns anys, en Manel i la Catalina van anar a viure amb la seva filla Glòria a Calella, coincidint amb el naixement de les seves filles.

Però tots dos van morir a Lloret de Mar, concretament a l'asil Nicolau Font que hi ha al santuari de Sant Pere del Bosc, enmig de la muntanya. La Catalina el 1923 i en Manel el 1934.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada