dimarts, 29 d’abril del 2014

El meu arbre genealògic XVI: família Campmajó Crous



Com hem dit anteriorment, l'Hilari Campmajó i la Maria Crous es van casar el 2 de juny de 1895, amb més de 40 anys tots dos. Recordem, però, que la Maria portava uns quants fills (7 fills) i l'Hilari un de viu (que va morir pocs mesos després). Segurament algun dels fills de la Maria ja no vivien amb ells, però la majoria si.

En casar-se, la Maria va anar a viure a cal Gras on havia nascut l'Hilari. I al cap de 2 anys va néixer l'únic fill en comú, el meu besavi, en Francisco Campmajó Crous.

En la fotografia següent veiem els dos rebesavis, l'Hilari i la Maria segurament davant de can Gras, però sense poder-ho confirmar. Veient l'aspecte dels dos, segurament la fotografia es d'inicis del segle XX:



Quan en Francisco Campmajó Crous es va casar amb la meva besàvia Carme, van deixar la masia i van anar a viure al centre de Sant Hilari, al carrer d'en Rocosa, on van morir tots dos. L'Hilari va morir el 1925 i la Maria el 1927.

Com podem veure, el matrimoni només va tenir un fill, i per això, la descendència és escassa. És per això que el cognom Campmajó s'acabarà perdent amb la meva generació, ja que tots els besnéts d'en Francisco Campmajó portem el Campmajó com a segon cognom. Els Campmajó més propers serien de part de germans de l'Hilari Campmajó, uns quants dels quals es troben a Arbúcies.


2 comentaris:

  1. Hola Angel! Jo conec a Girona ciutat la família Campmajó i Caparrós.El Pere és diu Josep Campmajó i ara no recordo el segon cognom.Aquesta família va venir a Girona als anys 70 de no recordo bé de quin poble de la província de Girona

    ResponElimina
    Respostes
    1. La majoria de Campmajó que viuen a Girona venen de la zona d'Anglès, la Cellera, i voltants. en conec algun. Nosaltres venim de Sant Hilari, però som molt pocs. El meu besavi era fill únic i per tant som pocs que encara duem el cognom campmajo

      Elimina