dilluns, 21 d’abril del 2014

El meu arbre genealògic XII: els orígens del Campmajó



Aquí comença la branca materna i concretament amb el meu besavi Francisco Campmajó Crous. Com que tinc nombrosa informació d'aquesta branca (de fet, segurament la banda materna és on hi ha menys buits), avui només faig referència als orígens del cognom Campmajó, fins arribar a Sant Hilari Sacalm.

El primer document que tinc del cognom és la defunció de la Margarida Portas. I em direu, i quina relació té amb en Campmajó?? Doncs és la dona d'en Martí Campmajó Saldench. I qui és en Martí Campmajó (que coincideix amb els dos cognoms meus, encara que aquí Martí és nom)? Només és el rebesavi del meu besavi, o sigui 7 generacions endarrera.

En Martí Campmajó va néixer aproximadament el 1746 a Josa de Cadí, un poblet molt a prop del Pedraforca i a la vessant del sud de la serra del Cadí. També tinc referències dels seus pares, en Joan Campmajó i la Maria Saldench (8a generació), però no sé on van néixer ni on van morir. Tornem amb en Martí Campmajó. En algun moment, van baixar a Sant Andreu de Bancells on segurament es va casar amb la Margarida Portas i on va néixer el seu fill Segimon Campmajó Portas (el 1793). Aquesta parròquia es troba a mig camí de Sant Hilari i de Vilanova de Sau, i són masies aïllades amb l'ermita de Sant Andreu com a nucli principal.

A principis del segle XIX, tenim ja a la família Campmajó Portas a Sant Hilari. I aquí retorno al principi, amb la defunció de Margarida Portas el 15 de gener de 1803, amb només 45 anys. Aqui en teniu la imatge del llibre d'òbits:
 


Després de quedar vidu, en Martí Campmajó es va tornar a casar (el 1811) amb Madrona Vila (l'1 de gener de 1812), i va morir el 1831.


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada