dissabte, 3 de maig del 2014

El meu arbre genealògic XVIII: els Fauria



La Francisca Fauria Pujol és l'altra rebesàvia d'aquesta branca Terris-Fauria, la mare de la meva besàvia Carme. Potser el més interessant està en el Pujol, però ho deixaré per més tard i ara em centraré amb el cognom Fauria.

Igual que el Terris, el cognom Fauria el tinc ben documentat des de la guerra de Successió, a inicis del segle XVIII. El primer avantpassat és l'Antoni Fauria Ferrer, nascut el 1716 i mort el 1761. Es va casar amb la Maria Coll i van tenir l'Antoni Fauria Coll. Com veureu, el nom Antoni és molt comú en tota la branca Fauria i també en el Terris. No tinc gaire informació dels avantpassats de les dones en qui es casaven els Fauria i, per tant, no sé si eren de Sant Hilari o no.

En la imatge següent es mostra el naixement de l'Antoni Fauria Coll, el 1751, el document més antic que tinc:

 
 L'últim Antoni Fauria (Busquets de segon cognom) es va casar amb la Joaquima Pujol Saleta i van ser els pares de la meva rebesàvia Francisca.

Tampoc sé on vivien els primers Fauria, però si que des de mitjans segle XIX vivien en una casa a la plaça de les Hortes (a l'actual plaça Mossèn Cinto Verdaguer) de Sant Hilari, on ja hi va néixer la Francisca.

2 comentaris:

  1. A la Garriga (Vallès Oriental) hi ha tota una saga de Fàuria a quin se'ls anomenava Fúria fins fa ben poc.
    Per cert, el Fàuria dels quals parles quin ofici tenien?
    Merci i bona sort.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Bones! Els Fauria eren pagesos. Has de tenir en compte que la meva besavia era Fauria per part de mare, aixi que els Fauria d'ara son parents llunyans. Alguns viuen a Sant Hilari

      Elimina