dissabte, 31 de maig del 2014

El meu arbre genealògic XXXII: la banda gironina de Calella



Una de les històries que explicava la tia Siseta era que teníem uns avantpassats que havien baixat de Girona i que eren forners. Ben poca cosa més en sabíem. Quan vaig començar a investigar, sabia que hi havia algú de la branca de la meva àvia materna que baixava de Girona, però qui? De la banda Feliu? De la banda Vila?

A través del padró de Calella del 1833 (el primer que existeix) vaig localitzar a tots els avantpassats, que eren bàsicament els avis d'en Miquel Feliu Esteve i la Francisca Vila Auladell. Teníem els Feliu-Grau, els Esteve-Buch, Vila-Bataller. Els Auladell-Roca els vaig desestimar perquè provenien de Pineda.

I ara que havia de fer? A Calella ja no podia investigar més, així que me'n vaig anar al bisbat de Girona a investigar els padrons de població de Girona. No és una feina gaire fàcil, perquè tenia molts padrons a buscar i massa cognoms.

Així que vaig començar pel padró del 1804 (en podria haver agafat qualsevol altre) i vaig començar a passar pàgines. Era buscar gairebé una agulla en un paller, però al final vaig trobar l'agulla.

En el padró del 1804 vaig trobar l'Oleguer Esteve i la Catalina Buch, que vivien a Girona el 1804; i també sabia segur que el 1833 vivien a Calella. Així que ja havia trobat l'agulla. I ara només faltava buscar altres padrons per saber quin any havien marxat de Girona. En el del 1810 encara vivien a Girona i el 1811 un fill de la parella havia nascut a Girona. En el padró del 1813 ja no apareixien; i aquest mateix 1813 naixia la Narcisa Esteve Buch (la mare del meu rebesavi Miquel) a Calella.

Per tant, podia assegurar que l'Oleguer i la Catalina juntament amb alguns fills, van marxar de Girona a Calella entre el 1811 i el 1812.

I quin motiu van tenir per marxar de Girona? Molt fàcil, i això lliga amb una altra història que explicava la tia Siseta. Però això serà un altre dia.

Finalment, en aquesta imatge del padró de 1810 de Girona, al final de la primera columna a baix i a dalt de la segona columna, apareixen els nostres protagonistes:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada