divendres, 31 de juliol del 2015

Pujada a Sant Miquel des de Sant Daniel

A les 8h del matí, aprofitant la fresca i amb el camí moll dels ruixats del dia abans, he arribat a la vall de Sant Daniel. Volia aparcar al restaurant El cul del món, però ja no hi havia lloc, i he tirat uns metres més amunt,  a un revolt on hi ha un lloc per aparcar, abans d'arribar al cementiri. Mentre em canviava, ja he trobat a un noi que baixava corrent i un parell més que pujaven caminant.

El primer tram és planer i asfaltat, fins que arribes a una fàbrica abandonada (can Saguer), on ja és camí de terra. Un cop passat aquesta fàbrica, el camí comença a enfilar-se però pots anar corrent bé. Després de girar a la dreta, ve una rampa una mica més forta i travesses la variant per sota, just on hi ha aquella estàtua de pedra que no sé ben bé que significa. A partir d'aquí, enmig de sureres i pins vas pujant suaument, fins que arribes a can Lliure, on hi ha un altre revolt tancat i una altra rampa.

Després de can Lliure, hi ha el primer tram de corriol, però jo he continuat per la pista, perquè volia continuar corrent. El segon tram de corriol tampoc l'he fet, i he tirat per la pista, fins arribar a un canvi de rasant i un corriol més ample a l'esquerra que et porta a la font de can Mistaire. Si hagués seguit per la pista, també hauria arribat a Sant Miquel. Poc després d'agafar aquest corriol ja m'he trobat amb el corriol que pujava, he deixat cal Cabrit a mà dreta i l'he anat seguint fins arribar a dalt del castell.

He pujat al mirador, he fet unes quantes fotografies i he començat a baixar.

Si us fixen en la foto, es veu la zona cremada de l'incendi del 21 de juliol:

Baixant he agafat el primer tram de corriol, però en arribar a la pista, ja l'he seguida fins al cotxe.

Del cotxe a Sant Miquel he fet exactament 4 km (en 36 minuts) i baixant 3.7 km (perquè he agafat el corriol). En total, 7.7 km en 59'50'' i 285 metres de desnivell.